onsdag 3 december 2008

Familiebesøk

Lenge siden jeg har skrevet!



I helgen hadde jeg besøk fra Mamma og mine søsken (Ida og Bjørnar), det var skikkelig morsomt og koselig! De kom på fredags kveld, jeg var ute på feiret busrdagen til Saras mamma (Birgit). Vi var først på Berns og etterpå dro vi og så The Producers. I hvertfall så kom de til centralen kl 22 og vi fikk ikke gjort så veldig mye den kvelden. Men på Lørdag sto vi opp ganske tidligt for å være turister. Vi startet dagen med å gå ned Drottninggatan til vi kom til slussen. Der tok vi kathrinahissen som kostet 35 spenn! latterlig dyrt! I hvertfall kom til oss over til Götgatan og stoppet på Waynes Coffe house og tok en kopp kakao. Sara skulle jobbe på avslutningsfesten for filmfestivalen så hun måtte dra. Jeg og familien dro da til öb og handlet godis og taco. En norsk tradisjon er jo faktisk å kjøpe masse godteri når man er i Sverige :)



Vi kom hjem og sovnet på soffaen fordi hadde vært ute å gått hele dagen. Etter å ha sovet litt laget vi taco. Taco fordi at mamma lager verdens beste taco! Jeg spilte litt ps2 og xbox med Bjørnar slik at han ble glad :)





Vi sovnet rundt klokken ellve og man sov godt frem til klokken halv 3 da Sara kom hjem :) og hun hadde masse og fortelle :P


Vi sovnet igjen etter litt også våknet vi rundt klokken 9. Bjørnar var i knallform fordi vi skulle til Stockholm Skatepark! vi sto opp, fikset oss og gikk ut rundt elleve. Jeg viste Mamma og Ida Gallerian og NK slik at de hadde nok å gjøre mens vi dro til fryshuset. Vi var der rundt 2 timer, vi filmet og skatet. Til og med jeg testet den store rampen, det var drit kult!


Etter at jeg og Bjørnar møtte mamma og Ida på Gallerian tok vi 2 pølser for å få litt energi. Vi dro hjem og så på filmen (Indiana Jones) som Bjørnar hadde kjøpt. Alle sovnet denne dagen også. Vi våknet etter en stund også dro på Mongolien BBQ på Bamboo Room. Vi laget kakao og tente det 1 adventslyset når vi kom hjem. Vi la oss rundt 10 og sovnet fort etter en lang dag.





De dro sammen med meg til centralen og vi skilde lag der da jeg skulle på jobb. Det var en kjempe hyggelig helg og det var kjempe koselig å få se mamma, Ida og Bjørnar igjen!





Dagens Tips om Stockholm:
Et mysgit (koselig) sted å spise crepes på er Creperie Fyra Knop! Det ligger på Svartensgatan 4 ved Slussen!

Inga kommentarer: