torsdag 4 juni 2009

Tips til dørselgeren:

Når man så vel har kommet seg frem til døren og har rett RMI, man er målbevisst og er klar til å ringe på døren er dette viktig:
Klargjør kjapt for kunden hvorfor du er der! Vær bestemt og fokuser på målet (salg eller booke et møte). Aldri glem av hver dør er en ny mulighet.

Du drar pitchen din (du kan lese mer om pitch her) med passion og entusiasme. Husk er det er DIN tur (your time to shine ;) Det er deg selv du selger for og få en for inn hos kunden. Om du ikke klarer det så når du garantert ikke målet.
Når du har solgt deg selv godt inn hos kunden og dere starter å få en bra relasjon kan du gå videre til "neste steg"

Neste steg er at du skal ta kommandoen. Der er du selv som er sjef og styrer samtalen. Vær sikker på at kunden vil kjøpe eller vil ha et møte. Bli litt "satt ut" om du ikke får et selvsagt JA. Når du får nei skal du selvsagt komme med smarte, ikke for vanskelige argumenter. Og still selvsagt spørsmål. Jobb med kunden for å få frem hva den egentlige grunnen til han sier nei. For alt du vet er det bare en liten bagatell.

Neste steg. Book møte, om du skal booke møte er det selvsagt at han skal ha det senere på kvelden. Om ikke det passer skal du aldri booke møte lenger frem en 2 dager. Etter 2 dager har kunden blitt kald og du må kjøre innsalget og alt på nytt. Du må starte på 0…

Neste Steg er en interessevekker. Noe positivt du skyter inn for å holde kunden interessert, og en grunn for kunden å slippe deg inn igjen senere. Du "sementerer" møtet og du er helt sikker på at du kommer inn.

Inga kommentarer: