måndag 16 februari 2009

Politiet - en slem pappa

Alle har sett det på film. En alkoholisert slem pappa som er slem og ekkel…

Hvordan jeg klarer å binne dette opp mot politiet?

Tenk slik:Denne pappaen er alltid snill innerst inne, men har gjort fryktelig mange dumme ting. Men innerst inne finnes det alltid noe godt (litt som semlan jeg sitter å spiser nå ;) Man spiser seg lissom igjennom all den ekle kremen for å komme til midten, det gode - nemlig: marsipanen)


Men dette innlegget handler verken om slemme fedre, eller semler. Det handler om politiet og deres utskeielser i det siste!

Vi så at i tidlig februar hadde det svenske politiet litt trøbbel med et par rasistiske kommentarer under en biltur igjennom Malmö. Ikke det at jeg på noen måte er rasist, men jeg må si at jeg ikke blir så fryktelig opprørt når jeg så denne filmen. Jeg tror nok at jeg kunne gjort det samme selv. Tenk at man sitter i samme bilen hver dag, man ser de samme ungdommene gjøre de samme dustete greine hver eneste dag, og det verste av alt er at de (politi mennene) ikke har lov til å gjøre noe!
Klart man blir frustrert...
Noe jeg ikke kan si meg enig i er dette (http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=536359). At under den svenske politiutdannelsen blir man pepret med rasistiske uttrykk, det er å gå for langt. Disse ferske politimennene som sikkert er hypermotiverte skal få prakket på seg navn som Neger Niggerson og Oskar Neger, og allerede der legge de moralske grensene ganske lavt.
Artikkelen i VG handler jo om en student på denne skolen og han sendte et brev til ledelsen... Og ingenting ble gjort, noe som tyder på at moral er et stort problem for det svenske politiet også oppover i organisasjonen. Så jeg mener det at to politimenn som sitter å snakker litt dritt på en patrulje er ikke så mye å skrike for, men når dette er et stort problem i hele organisasjonen. Da begynner det å bli ille!

For å binne ting litt ned her på slutten da så er det jo en gang slik at kanskje så er politiet ikke helt perfekt, men innerst inne så vet de at deres jobb er å holde sånn någen lunde ro og orden, og det er de vertfall bra på! Og alle har sine personlige ting å bli bedre på , politiet i Malmö på sin side har moral...


Dagens Tips om Stockholm:
Retro på sveavägen er en liten og koselig bar der man kan stikke å ta en øl (for bare 29 spenn) og snakke i koselige omgivelser! Ligger ved Hard Rock Café...


Inga kommentarer: