fredag 10 april 2009

Bjugn i mitt hjerte

Jeg kom til Bjugn i går kveld. Fikk desverre ikke skrevet noe på Berkåk da det ikke var noen internett tilgang........
Wikipedia - kilden til all kunskap sier følgende om det kjære lille tettstedet Bjugn:

- Bjugn er en kommune i Sør-Trøndelag. Den grenser i nord til Åfjord, i øst til Rissa og i vest til Ørland.
- Allround-NM på skøyter 2008 avholdes 15. og 16. desember 2007 i den nybygde Fosenhallen i Bjugn.
- Bjugn-saken
- Valsneset vindmøllepark

Så ut i fra dette vet jeg at jeg befinner meg i en skøyte glad bygd i Sør- Trøndelag hvor jeg er utsatt for skesuelt overgrep. Men til tross for det er bygda svært miljø bevisste og planlegger en liten vindmøllepark.


Hvordan har jeg opplevd Bjugn?
Helt siden jeg kjørte av på kaia (ja det finnes ingen vei ut hit) har jeg fått intrykket at denne halvøya har ekstremt kul natur med sine høye snødekte fjell. Sine små innsjøer og det finnes faktisk et lite sentrum.


I morgen skal jeg se nærmere på den heftige naturen da jeg skal ut å ri opp på en av de høyeste fjellene i området.


Dagens Tips om Nordmenn:

Til alle mine svenske lesere selvsagt.

Om du kommer over en nordmann så ikke glem å aldri rakk ned på dens brødskiver. Vi spiser brød til frokost, lunsj og kveldsmat. Vi spiser faktisk middag, men da er brødet bare en tilbehør. Hehe, du leser riktig. Om man har flaks i Norge spiser man altså brød til alle måltider ;)


Ha en fortsatt strålende påske alle sammen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

åå, her kjenner jeg meg igjen. morra mi er fra fosen :D jeg skulle egentlig vært der nå, men "slapp unna".. du får ta turen innom osen:P god påske forresten:)

Roy A sa...

hehe, det er absolut et sjarmerende sted ;)