måndag 27 april 2009

Helt avskylig!

Noen ganger kan verden være et utrolig urettferdig sted. Og det er bare noe man må leve med. Jeg er heldigvis en av de få som faktisk har et veldig bra liv og er tilfreds med tilværelsen. Men det finnes så utrolig mange der ute som har det så utrolig mye verre enn hva kanskje du og jeg har. Min mamma ringte meg her i går på lunsjen og fortalte en helt sykt, bisarr og fryktelig nyhet.

Søsteren til en av min lillebrors venner bestemte seg etter skolen 21 april å gå hjem for å henge seg i garasjen. Tenk hvilken skoledag denne stakkars lille jenta har hatt? Tenk hvor forferdelig onde denne jente gjengen som har mobbet henne har vært, tenk hvor fryktelig det er for denne lillebroren på 10 år. Familien som er etterlatt. Jeg håper virkelig at alle i denne ustpekulerte, syke jentegjengen ved svensedammen skole aldri får gleden av å være en av oss som faktisk har en bra liv og jeg håper aldri de kan slå seg til ro med tilværelsen. Og jeg håper alltid de vil ha denne unge jenta i bakhodet, for det synes jeg faen de fortjener!

Men det er også en autoritær makt som skulle ha tredd inn for lenge siden. Nemlig skolevesenet. At det er mulig at noe slik har gått så langt som det har er helt utrolig. Utfattelig dårlig.

Dagens Tips:
Jeg vil gjerne at de som føler seg truffet av denne jenta kan gi et par tanker. Og kanskje støtte de som ikke har det så bra sosialt eller generelt. Det kommer du til å vinne tusen ganger tilbake på i det lange løp :)

Inga kommentarer: