tisdag 17 mars 2009

Hvordan finne et fett foretaksnavn!

Jeg har nyligen startet et eget foretak, det er kallt Ambasiøs. Før jeg satt meg ned for å finne ut navnet gjorde jeg litt researc h på hvordan man skal finne et bra navn. Tengte jeg skulle dele med dere hva jeg fikk ut av denne researchen :)

Del 1
Det skal være lett å si
Lett i skrive slik at det ikke trenger noe forklaring
Forklarer og definerer forretningskategorien (min forretningskategori er veldig difus så det var litt vanskelig for meg)
Er tiltrekkende og imøtekommende
Får frem "the difference"

Del 2
Finn flere personer og diskuter

Del 3
Ha en strukturert brainstorming

Del 4
Finn navnet og sov på det

Del 5
Test det!

Dagens tips om Stockholm:
Svensk kaffe er bare helt utroligt gott. Om du er på ferie her så må du bare kjøpe med en pakke hjem! Svenkser er tross alt det mest kaffedrikende folkeslaget i verden! Det merker man! Til og med jeg som egentlig er litt antikaffe har fått smaken for de magiske svenske kaffedråpene.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra namn!

Men kaffe är inte, och kommer aldrig vara gott :P

Roy A sa...

Hehe, jeg trodde også at kaffe sitt løp var kjørt! Men fan en god svensk latte er sykt godt altså ;)