måndag 23 mars 2009

Jeg jobber som dere vet som selger og jeg tenkte å dele litt av mine erfaringer! Setter stor pris på om dere deler dere egne erfaringer og kommer med innspill! Jeg introduserer fra i dag Roy André's salgsskole:
For komme noe som helst sted i salg må man kunne skaffe oppmerksomhet, samt gjøre seg synlig.

Pris er alltid et ømtålig spørsmål uansett hvilken bransje man jobber i. Og spørsmålet "hvor mye koster det" kommer alltid i løpet av en samtale.

Prøv da og komme med motspørsmål som: Hva er det verdt, hva burde det koste, osv. Og viktigst av alt! DU må vite hva de får for pengene sine og hvorfor det er verdt det.

Om du skal selge en boligalarm trykk derfor på noe de har kjært. Dyr, barn, arvegods osv. Om du skal selge en annonsepakke til en stor bedrift kan man trykke på hvor vanskelig det er å få tak i de beste kandidatene og hvordan konkurrenten får kremen og ikke de.

Jeg er veldig interessert i å få kommentarer og andre synsvinkler så shoot på kommentarene!

Dagens Tips om Stockholm:

Om man er norsk får man svært lett jobb som selger, kundeservice og andre "lette" kontorjobber. I og med at nordmenn er mangelvare kan man gjerne forhandle godt oppover på lønn

Inga kommentarer: