onsdag 7 januari 2009

Tør ikke gjenopplive pasienter

Det er visst slik (artikkelen):
Ambulanse personell og sykepleiere tør visstnok ikke gjennføre hjerte og lunge redning i frykt fordi det kan skade pasienten.

OK, men da tenker jeg:
Om en person er så døende at den trenger hjerte og lunge redning, hva er det det værste som kan skje? at personen dør??

Forsår jo at det kanskje er litt "skummelt" men å redde liv er vel en stor del av jobben i denne bransjen eller? Så jeg må si meg helt enig i hva Maaret Castrén mener. Nemlig at man burde ta en skikkelig kraft tak både i holdning og utdanning på dette omerådet!


Dagens Tips om Stockholm:
Gratis konsert på bar 122 på søder (Folkungagatan 122). Det er New Keepers som spiller rock fra 22:00.

1 kommentar:

Lise sa...

Likte tipset om Stockholm :D Skal jeg sjekke ut hvis jeg skal dit en gang..